رسانههای اجتماعی یک اصطلاح جمعی برای وبسایتها و برنامههایی است که بر ارتباطات، ورودیهای مبتنی بر جامعه، تعامل، اشتراکگذاری محتوا و همکاری تمرکز دارند.
مردم از آن استفاده میکنند. رسانه های اجتماعی برای حفظ ارتباط و تعامل با دوستان، خانواده و جوامع مختلف. کسبوکارها از برنامههای اجتماعی برای بازاریابی و تبلیغ محصولات خود و پیگیری نگرانیهای مشتریان استفاده میکنند.
وبسایتهای تجاری به مصرفکننده شامل اجزای اجتماعی مانند فیلدهای نظر برای کاربران هستند. ابزارهای مختلف به کسبوکارها کمک میکنند تا توجه شرکت را از رسانههای اجتماعی ردیابی، اندازهگیری و تجزیه و تحلیل کنند، از جمله درک برند و بینش مشتری.
رسانههای اجتماعی کشش بسیار زیادی در سطح جهانی دارند. اپلیکیشن های موبایلی این پلتفرم ها را به راحتی در دسترس قرار می دهند. برخی از نمونههای محبوب پلتفرمهای رسانههای اجتماعی عمومی عبارتند از توییتر، فیسبوک و لینکدین.
کاربردهای تجاری رسانههای اجتماعی چیست؟
در کسبوکار ، رسانه های اجتماعی برای بازاریابی محصولات، تبلیغ برندها، ارتباط با مشتریان و ترویج تجارت جدید استفاده می شود. به عنوان یک پلتفرم ارتباطی، رسانه های اجتماعی بازخورد مشتریان را ارتقا می دهند و به اشتراک گذاری تجربیات خود با یک شرکت برای مشتریان آسان می کنند. کسبوکارها میتوانند به سرعت به بازخوردهای مثبت و منفی پاسخ دهند، به مشکلات مشتری رسیدگی کنند و اعتماد مشتری را حفظ یا بازسازی کنند.
از رسانههای اجتماعی نیز برای جمعسپاری استفاده میشود. این روش استفاده از شبکه های اجتماعی برای جمع آوری دانش، کالا یا خدمات است. شرکت ها از جمع سپاری برای دریافت ایده از کارمندان، مشتریان و عموم مردم برای بهبود محصولات یا توسعه محصولات یا خدمات آینده استفاده می کنند.
انواع مختلف رسانه های اجتماعی چیست؟